Search

Rxlumphd's Blog

Just another( tielumphd) blog technopreneur indonesia weblog

SERIAL PETANI KIMIA: This “Gasal Semester” will ends Reynhard Silitonga Kombespol

reynhard brains
reynhard brains

This Gasal Semester will ends Reyhard Silitonga and Genk, Who ever your spy or your dorbong simanjuntak or amboness that you pay to disturb our hard work in papua during last 5 years was too late.
Ignoring my Report letter to Kembangan POLICE year 2006 No. Pol. 1026/K/XII/2006/SEK.Kembangan and No.Pol:STPL/1064/V/2007/Medan baru North Sumatera about the amboness robber that you have pay to kill us,made you happy and healthier than before. It seems like a darcula got new amount of blood,You make bitchies party at Kavling DKI blok 64/20 meruya utara kembangan jakarta Barat. Of course your family with batak bitchies known as LOnte vivin simanjuntak and kids have fun with our destiny… Sometimes I dont know from whose penis’ lonte vivin got lots of kids suddenly?
Its not my business dear Kombespol, its your responsibilities to GOD the creator and to the ‘people of Indonesia’ that you see them everyday about your increadible murder brains to teachers and lecturers in Indonesia.The mistaken is on your brain.

I just want you know that eventhough you have hassle power,money,guns and penis to under-estimate me and my daughter as widow without letter of divorced from court Jakarta barat; I believe that justice will comes to you and your bitchies generations.

God will make the Punishment ( see on Bible)..

SMT DPNA biokimdas AKT 2014

Advertisements

SERIAL PETANI KIMIA: Buku Penuntun Praktikum Biokimia Dasar (day dreaming)

Hello world, alles gute.. Guten tag frau and lehrer..

As experienced biotech since 14 years ago, its a passion for me that could write many books to help students and collegues broden up their horizon. I wish to talk in Bahasa Indonesia but because of the situation my dearest doesnt allow me to do that. Honestly, Having a screaming day around Indonesia make you understand my situation, yay…hassle.

No one cares, hiks.

This basic Biochemistry dedicated to the students at the pre-university level. In GCE’ A” Level they already have this on grade 12. But for Indonesian curriculum i should give this subject for students who on the first year in University must have excellent science skills and thinking.

confused
confused

Dont forget to buy that newest book, on library.. Good luck!!!

This year 2014 will be ended soon and as long as i have taugh biochemistry in Papua, there was more and more progression on biomolecular and chemistry analyser. The practical on RSUD (hospital of abepura) sharpen the students mind. Negative charge always balance with the positive charge that make these reactions occurs.

Holding this Subject really a great advantage to my Biotechnology skills and If you need some help to prepare and analysing your biochemicals sample, i could give you a favour class…

chem tree
chem tree

Merry Christmas 2014

For my gift can sent it via account BCA iskandar muda medan number: 3491154967..many thanks santa

practical biochem 2014 RSUD Abepura
practical biochem 2014 RSUD Abepura
mid test biochem
mid test biochem

SERIAL PETANI KIMIA: THE SINGLE WORD

The Single word

I never have a dream
To find you or even to meet you
But in every weary I have
I never can stop thinking about you

I never have a dream
To miss you till the rest of my life
But in every weary I have
I just can see you as a fool

We live in the life we lived
With or without someone we believe
But in every weary I have
I know I will belong to someone

But as the sun goes by and the day turn into night
I just can stay and growing old with you
And the single word I want to hear
Maybe it wont be ever….

to: Richard clerk
kentlea road UK
always miss you

SERIAL PETANI KIMIA: MUSIM LIBURAN DAN PEMILU 2014

Hore…i am free from study…
Anakku Vienna sangat senang dengan hasil raportnya yang ranking 5 besar. Liburan kali ini dia tidak ke Papua, tapi mengelilingi sumatera dan aceh bersama sanak saudara dan orang-orang baik Katedral…

Pemilu menjadi ajang lomba isu di tanah air dan seperti biasa selalu mempersulit wong cilik yang tidak mengerti arah dan vektor politikus.
Ada yang biru ada yang merah dan ada yang kuning, bagi anak kecil itu seperti balon….
Membuka postingan semua penuh dengan berita pemilu sehingga world cup di delay sejenak hingga 9 april 2014.

Apapun itu warna balon anda, suka atau tidak dengan hasil pemilu nantinya, tetaplah optimis bahwa balon itu lima tahun lagi akan berganti-ganti warna, seperti…balon vienna ini…:)

cheers…
ultramilk

vienna5

SERIAL PETANI KIMIA: CERITA TENTANG PENGAJAR DI PAPUA

science
science elementary

combur test urin

Di papua tidak sama seperti di kepulauan lain di Indonesia, papua tidak punya gunung berapi alias gunungnya hobby tidur…Papua juga tidak punya lahan gambut yang parah seperti di kalimantan sehingga tanahnya bagus buat palawija dan tanaman keras lainnya..Papua itu kaya…

Jika saya di medan itu, waktu kecil belajar adalah kesukaan saya..maka anak-anak Papua belon tentu bisa di terapkan sedemikian..kenapa?

Karena situasi politikus disini kadang-kadang mengakibatkan lalu lintas abey-entrop..BERBAHAYA…

Karena kadang-kadang harus libur mendadak…

Atau karena kampus di palang jadi harus praktikum di RS. ABEY…

Nah…sebagai pengajar dengan status honorer, Luar biasa…bukan belajar yang saya lakukan sekarang, tetapi berlatih bagaimana menyiasati Parpol sebelum PEMILU april..yang notabene gak nyambung dengan pekerjaan saya, tapi menganggu sekeliling saya…

Trus, kenapa juga di sini polisi takut sama penjahat istilahnya?…

Setahu saya, papua itu tanah yang di berkati…Gunung-gunungnya aza tidak buas seperti di jakarta, dan sudah di terapkan pake KONDOM aman, Pake Kondom Nyaman..hehehheee…..

Dan karena itu segelintir MAFIA selalu mencoba mengkondusifkan Papua….

Saya cuman pengajar yang mencari nafkah untuk anak semata wayang saya, kakak-kakak angkat anak saya bergembira ria dengan peningkatan SDM disini….temen-temen kimiawan  Indoneisa mengimpikan riset besar disini….

Jangan tipu-tipu untuk dapat mengeruk keuntungan besar di PAPUA dengan berani menebar teror….

Karena sepandai-pandainya tupai melompat, akan jatuh juga…

 

SALAM GANESA

untuk TUHAN, Bangsa dan Almamater…

tielumphd

rapat magang

SERIAL PETANI KIMIA : CERITA TENTANG ANSGAR MANURUNG DAN TAPANULI

Tulisan ini terpaksa di kerahkan ( alias karna ada wabah tawuran lagi). Heran nya salah satu buaya ku yang jadi tameng buat keganasan tapanuli ini ( ansgar manurung) sangat sombong dan tidak undang ke pernikahan nya…kenapa? Soalnya di HKBP sudirman medan dan itu tempat main nya kita waktu kecil…heheheee…

Anak rentenir manurung ini emang tajir abies dech…sampe beaya berobat bokapku aja mau di utangin ke bokapnya….ihhhh

Image

 

Hasil twitling selama ini menunjukkan tidak ada korelasi signifikant antara menikahnya ansgar manurung dengan salah satu perek tapanuli dengan gangguan teror tawuran para bibelon di Indonesia. Bayangkan…di Indonesia juga gak berhenti tawuran nya…

dari atcjeh sampe merauukee bro….

Pantesan si gareng’ julukan kesayangan mba sastra dkk kepadanya, tidak bgtu semangat menghadapin pernikahan nya dan takut mengundang kite-kite…yah maklum kan di batak itu emang musim cere-cere an…kayak kasus kombespol reinhart silitonga makelar pelacur batak itu aja coba perhatikan..ada gak hukum yang menangkap mereka?hancur pernikahan gue khan??? wuih…amit-amit malahan kabarnya jadi ngember ke pernikahan bella saphira simanjuntak ( alhamduilah mualaf) yang mau di boikot para bibelon bethel kombespol reinhart silitonga..

 

Ini informasi boleh di percaya dan boleh tidak..yang gak percaya ya tanya sama ansgar nya yah?? saya mah cuman moderator yang memediasi antara yang berkepentingan dengan kimia dengan yang tidak berkepentingan dengan kimia Indonesia….heheheee…

 

dasar gareng….dan tapanuli….

 

Serial Petani Kimia: Evaluation of Biochemistry and Molecular Mutagenesis (my own jurnal)

They said this article from US goverment and only the free article can be read, komandan…How ever i would like to review those progression in Biochemistry. Last year our students had been fulfilled their hard work as students, do the practical. Sometimes i can’t understand the difference between students at high school and university. Because they must do basic practicals as their curriculum said and then they forgot it.

But this was really happen with my university students of Public Health a few years ago..:)

They got their practical from me ( a Honourable Lecturer)  taken at Hospital Abepura, papua.

Hmm..Biochemistry wasn’t a difficult knowledge for me because i am mastering on it ( eventhough i havent got my PHD…)

Then there they are…dizzing and sleepy…some of them curious to know but the rest of them still learn about: Bahasa…

There’s a special language to mention what exactly they mean. So before wasting my time, i speak in english to them.

How great their english.And meet the papua’s leader also a great advantages for me to write about them.

Sometimes they stay at church and their office, but rest of them try to built Health Facilities for the Hospital.

Speaking about corruotions, of course everywhere talk about it from atjeh to Merauke; but me and my students try to do the practical with out heart, our willingness to learn and get the biochemistry’s knowledge from abepura Hospital.

I know that this place just will be another businessman place;  sending their people to maintain stupid doctors and pretend like a professional doctors (most of them from batakness) and then they will sell a good contract to fills drugs and facilities.

I wonder to know are there KPK over there? I don t think so.

Dose of medicine there will be a great advantages to the patients because they really need it, but unfortunatelly there’s only abstract drugs to help them. The hospital always requires a lot of drugs without knowing the prices. And the patients still dying.

Hard to work in Papua with heart because the situations really hard, full of corruptions with enviromental mutagenesis.

Here our picture taken as memories of our hard work

tielumphd with students
Practical Biochemistry at Abey hospital, papua

IIam not finished with my work as lecturer of biochemistry since year 2000. And the salary never enough. Thats why i really hope that sponsorship from BUMN or Company could help me to Published my SERIAL PETANI KIMIA book of PAPUA. And these journals collections would help you to understand us more and more…

21756_ftp

21727_ftp

and of course there’s a lot of reasons to combur and this equipment named combur test; could help you to maintain your blood.

abey combur

 

 

 

 

 

 

 

 

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Blog at WordPress.com.

Up ↑